Y Kua覺 Milenyal Erkekler Kad覺nlar Hakk覺nda Ne D羹羹n羹yor ?

Y kua覺 ve milenyallerle

Her nesille birlikte iliki anlay覺覺, s羹resi ve taraflar覺n ilikiden beklentisi de deiiyor. Peki Y kua覺 ve milenyallerle birlikte erkeklere neler oluyor? 襤likiden ne bekliyor, ak覺 nas覺l tan覺ml覺yor ve ideal partnerlerini nas覺l tan覺ml覺yorlar? Arat覺rmaya g繹re yeni nesil erkekler ya癟a kendilerinden en az iki ve en fazla 11 ya b羹y羹k kad覺nlarla iliki yaamay覺 istiyorlar.

Savama, Uzakla

zellikle internetin i癟ine domu, elinde telefon ve sosyal medya uygulamalar覺yla b羹y羹mekte olan nesille birlikte ilikilerin tan覺mlar覺 da s羹rekli deimeye balad覺. Art覺k yeni nesil erkek daha ilikiye bile balamadan at覺p yenisini almaya meyilli. Kanada Guelph niversitesinden Dr. Sarah Hunter Murray, Buna hayaletleme denir diyor. As覺l ad覺 Ghosting ya da sevimli hayalet Caspering olan, T羹rk癟eye Hayaletleme diye 癟evrilebilecek olan bu eyleme g繹re milenyal erkekler holand覺覺 kiiye teklif ettikten ya da kendini belli edip ilgi g繹rmedikten sonra h覺zl覺ca uzakla覺p yeni birinde ans覺n覺 deniyor. Bir nevi hayalet sevgili ama Casper gibi sevimli, sava癟覺 deil.

Tek Elilik Konusu

Hollanda Wageningen niversitesinde y羹r羹t羹len bir 癟al覺mada erkekler, Erkek tek eli midir sorusuna, y羹zde 48 oranla Evlendiimde ya da bir ilikideysem evet cevab覺 verirken, y羹zde 44 Hay覺r ve sadece y羹zde 8 oranla Evet cevab覺n覺 veriyorlar. Yani yeni nesil erkee g繹re bir erkek ya hi癟 tek eli deil ya da 繹z羹nde tek eli deil ama iliki i癟erisine girdiinde toplumsal norm gerei tek eli hale geliyor. Nitekim arkadal覺k uygulamalar覺 Inner Circle, OKCupid ve kad覺nlar覺n kurduu bir ka癟amak uygulamas覺 olan Gleeden datalar覺, erkeklerin sosyal platformlarda ayn覺 anda ortalama 4 kad覺nla iletiimde olduunu g繹steriyor. stelik arat覺rmalar bu sefer bu konuda yeni nesil erkeklerin yalan s繹ylemek yerine bunu a癟覺k bir ekilde yaamay覺 tercih ettiini g繹steriyor. Yani erkekler her ge癟en nesil tek kiiye balanmak konusunda teredd羹tlerini art覺r覺yor. Aldatmak azal覺yor ama a癟覺k iliki oran覺 art覺yor.

Tan覺mak i癟in Daha ok Zaman

Roni Caryn Rabin New York Timesda yay覺nlad覺覺 makalesinde, Yap覺lan arat覺rmalara g繹re Y kua覺 ve milenyal erkeklerin evlenme ve 癟ocuk yapma yalar覺 bir 繹nceki kuaktan 癟ok farkl覺 deil ancak bu erkekler kad覺n覺 tan覺mak i癟in daha 癟ok s羹re ge癟irmek istiyorlar diyor. TU襤K verilerine g繹re erkein evlenme ya覺 26.7. 2010 y覺l覺ndan bug羹ne 羹癟 ya artm覺. Dolay覺s覺yla T羹rkiye i癟in ge癟erli say覺lmaz. Ka癟amak sitesi Gleedena g繹re de erkeklerin ilikiden s覺k覺l覺p ka癟amak aray覺覺na balamalar覺 sadece 羹癟 y覺l s羹r羹yor. X kua覺nda bu oran yedi y覺ld覺. Yani yeni nesil erkek ge癟 evleniyor, erken s覺k覺l覺yor.

Geleneksel Kad覺na D繹n羹

Y kua覺 ve milenyal erkeklerin pek 癟ounun anneleri ve ablalar覺 ekonomik olarak 繹zg羹rl羹羹ne kavumu kiiler. ABD Hukuk Enstit羹s羹 verileri kad覺nlar覺n a癟t覺覺 boanma davalar覺n覺n her y覺l 1,8 kat artt覺覺n覺 g繹steriyor. Bu da yeni nesil erkeklerde kad覺na ve ilikiye olan g羹venin giderek azalmas覺na neden oluyor. Ancak bu durum ortaya, Geleneksel diye tan覺mlad覺覺m覺z kad覺na olan 繹zlemin giderek artmas覺n覺 sal覺yor. Facebook ve Gleeden arat覺rmas覺na g繹re erkek kullan覺c覺lar i癟inde uzun s羹reli iliki i癟in en 癟ok ilgiyi 癟ekenler profillerinde en 癟ok geleneksel kad覺n imgelerini ta覺yan kiiler. Yani her ne kadar erkekler tan覺mak i癟in daha 癟ok zaman isteyip ilikinin ad覺n覺 koymasalar da d繹n羹p dola覺p geleneksel kad覺nlarla uzun ilikiler kurmak istiyorlar.

Erkek Olmak Yerine Mutlu Olmak

Erkeklerin t覺ra b覺癟a覺! Ger癟ek bir erkek gibi! zg羹r erkeklerin parf羹m羹! bu ifadeleri reklamlardan biliyorsunuz. Her yerde bir erkek olmakt覺r gidiyor. Smartinsightsda yay覺nlanan bir arat覺rmaya g繹re erkekler art覺k pek de oral覺 olmuyor. Erkek olmak, g羹癟l羹 olmak milenyal erkek i癟in yeterince motive edici eyler deil. Onun yerine erkeklerin yeni tercihi sakin, mutlu ve cinsel kimlik kodlamalar覺ndan ar覺nm覺 bir iliki. Eskiden Zuka, Yonja gibi arkadal覺k sitelerinde g繹zlemlenen kelimeler, Alfa, 繹zg羹r, adam gibi kelimelerken imdilerdeki pop羹ler arkadal覺k uygulamalar覺ndaki profillerde en 癟ok g繹zlemlenen kelimelerin, Gezgin, kendi halinde, komik gibi kelimeler olduu verisi asl覺nda pek 癟ok eyi kan覺tl覺yor.

Olgun Yalara 襤lgi Youn

Elitesingles taraf覺ndan 2017 y覺l覺nda yap覺lan arat覺rmaya g繹re 450,000 ge癟 Y kua覺 ve ilk milenyal erkekler aras覺nda yap覺lan arat覺rma, erkeklerin kendilerinden daha b羹y羹k yataki kad覺nlarla birlikte olmay覺 tercih ettiklerini g繹steriyor. Arat覺rmaya g繹re yeni nesil erkekler ya癟a kendilerinden en az iki ve en fazla 11 ya b羹y羹k kad覺nlarla iliki yaamay覺 istiyorlar. Bunun nedeni de Olgun bir iliki yaamak istemeleri. Arkadal覺k uygulamalar覺 Tinder, Bumble ve Gleeden taraf覺ndan salanan verilere g繹re 35-44 aras覺ndaki olgun kad覺nlar da kendilerinden ya癟a k羹癟羹k erkeklerle birlikte olma eilimi g繹steriyorlar.

Hemen, imdi!

Milenyal erkein en b羹y羹k s覺nav覺 sab覺rla. Youtube verilerine g繹re bir videonun ortalama izlenme s羹resi 4 dakika. Melek yat覺r覺mc覺 i癟in yap覺lan sunumlar art覺k 4 dakikaya indi. 羹nk羹 yeni 癟a yat覺r覺mc覺lar覺n覺n, giriimcilerinin ve hatta 繹rencilerin odaklanma s羹resi 4 dakika olarak hesaplan覺yor. B繹yle bir nesil i癟in ilikide de uzun fl繹rtlemeler ve cilvelerin olmas覺n覺 beklemek 癟ok zor. Videolar覺 bile h覺zland覺r覺p izleyen neslin kar覺s覺ndakinin konumas覺n覺 ne kadar dinleyecei me癟hul. Yeni nesil erkek dorudan hedefe gitmeyi seviyor ama as覺l soru, ilikide duygusal olarak derinlemek ve paylamak isteyen kad覺n bu konuda ne yapacak?